Nauka pływania- od czego powinniśmy zacząć?

Pływanie jest naprawdę ciekawym sportem, który może znacznie poprawić ogólną kondycję naszego organizmu, a także przyczynić się do wzrostu naszej odporności. Jeśli jednak nie mamy jeszcze żadnych umiejętności związanych z tym sportem- zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem jest rozpoczęcie nauki pływania pod okiem doświadczonego instruktora. Takie pływanie od podstaw pozwoli nam szybko poczynić postępy i oswoić się z wodą, nawet jeśli odrobinę boimy się zbiorników o większej głębokości. Sami moglibyśmy czuć się odrobinę zagubieni nie do końca wiedząc, czy to, co robimy jest poprawne. Trening z instruktorem daje więc znacznie lepsze i szybsze rezultaty.

Jaki styl wybrać na początek? Kraul czy żabka?

Uczęszczając na lekcje pływania, najczęściej sam instruktor powoli wprowadza nas w naukę pływania różnymi stylami. Trudno jednak o bardziej skrajne style niż żabka oraz kraul. Oba te style są jednymi z najpopularniejszych, jednakże kraul daje zdecydowanie większe możliwości szybkiego pływania w porównaniu do żabki.

Do największych zalet pływania żabką należy spokojne tempo, dzięki któremu możemy powoli, ale skutecznie pokonywać kolejne metry na torze pływackim. Pływanie żabką pozwala na efektywne spalanie tkanki tłuszczowej i wysmuklenie sylwetki. Dodatkowo, poprawia nasz metabolizm i krążenie krwi, wzmacnia mięśnie oraz stawy, a także bardzo korzystnie wpływa na nasz kręgosłup. Nie każdy zdaje sobie także sprawę z tego, że poprzez pływanie żabką nasz metabolizm ulega przyspieszeniu nie tylko podczas samego wysiłku, ale i bezpośrednio po nim. Pływając imitujemy ruchy typowej żaby, gdzie tak naprawdę największą trudność stanowi odpowiednia synchronizacja ruchów rąk oraz nóg.

Kraul jest zupełnie innym stylem pływackim, a ze względu na fakt, że umożliwia nam szybsze pokonywanie odległości, często w swojej sportowej odmianie jest wykorzystywany podczas różnych zawodów. Szybsze tempo wymaga jednak pełnej koncentracji, a co za tym idzie sprawia, że wysiłek jest większy. To doskonały sposób na spalanie kalorii, ale te taki styl, który powoduje u zawodnika znacznie większe zmęczenie. Ruchy muszą być płynne i precyzyjne, cały czas trzeba tez kontrolować odpowiedni rytm oddechu. Styl ten również podkręca metabolizm i pozwoli nam pięknie wymodelować naszą sylwetkę.

Idziemy na basen

Tak naprawdę z biegiem czasu i kolejnych lekcji, powinniśmy opanować oba style. Podczas późniejszych treningów możemy uprawiać je nawet naprzemiennie tym samym szybsze odcinki pokonując kraulem i przeplatając je żabką dla uspokojenia organizmu. Tak czy inaczej, na pewno znajdą się zagorzali zwolennicy kraula jak i żabki, gdyż tak różne style zazwyczaj są preferowane przez osoby o różnych charakterach. Najważniejsze, aby trenować regularnie, wpisać wyjścia na basen do swojego kalendarza i ciągle doskonalić swoją technikę. Znając już co najmniej kilka różnych stylów pływackich można potem wybrać ten, który zdecydowanie najbardziej nam odpowiada.